Nyheder

Nyheder

januar 2016

Ardex opruster på limfronten med udenlandsk opkøb

ARDEX-koncernen har overtaget aktiemajoriteten i tyske Wakol, der er blandt verdens førende gulvlimproducenter. Det betyder, at gulvlæggerne herhjemme fremover kan trække på endnu stærkere limtekniske kompetencer hos ARDEX. ”Opkøbet styrker os på både produkt- og rådgivningssiden, hvor Wakol ligesom ARDEX står for høj kvalitet, innovation og knowhow,” udtaler adm. direktør i ARDEX Skandinavia Michael Nielsen.

To af verdens førende leverandører af innovative og højt specialiserede produkter til professionelt gulvarbejde er gået sammen om at sikre endnu bedre muligheder for gulvlæggeren: ARDEX-koncernen med internationalt hovedsæde i Tyskland har således købt aktiemajoriteten i tyske Wakol, der er specialister inden for fremstilling af gulvlime.

- Wakol er ligesom ARDEX synonym med høj kvalitet, innovation og knowhow, og opkøbet sikrer en betydelig opgradering af vores gulvlimskompetencer. Det gælder både på produkt- og rådgivningssiden, så gulvlæggeren fremover får adgang til endnu mere effektive limløsninger i sit daglige arbejde, siger adm. direktør i ARDEX Skandinavia, Michael Nielsen, om perspektiverne i opkøbet.

Et stort skridt fremad på vigtigt marked
Allerede i dag omfatter ARDEX’ gulv- og parketlimsprogram en lang række opløsningsmiddelfrie, emissionsfattige, EC1-mærkede og miljøvenlige produkter til alle typer af gulvbelægninger på markedet – fra parket og vinyl til linoleum og gummi.

Senest har ARDEX lanceret de to gulvlime ARDEX PREMIUM AF 740 og AF 480 MS, som ud over de miljø- og indeklimamæssige fordele er kendetegnet ved lang åbentid og høj begyndelsesstyrke, der gør det muligt for gulvlæggeren at optimere tilrettelæggelsen af sin arbejdsproces.

Og netop udviklingen af den slags tidsoptimerende egenskaber kombineret med rådgivning på højeste tekniske niveau tager med indlemmelsen af Wakol i ARDEX-koncernen endnu et stort skridt fremad, forklarer Michael Nielsen:

- Begge virksomheder bygger på stor teknisk knowhow kombineret med stærke kunderelationer. Vi forventer derfor, at foreningen af vores kompetencer kommer til at gøre en stor forskel for den fortsatte udvikling af nye løsninger, der adresserer behovet ude på byggepladsen.

- Samtidig afspejler opkøbet vores langsigtede satsning på gulvlimsmarkedet, som vi anser for at være et vigtigt fokusområde, runder Michael Nielsen af.    

Både ARDEX og Wakol fortsætter som selvstændige brands i kølvandet på opkøbet, ligesom ledelser, hovedsæder, kontaktpersoner m.m. hos begge forbliver de samme.