Nyheder

Nyheder

november 2015

Håndgribelige spartelmasse-udstillinger hitter hos malergrossisterne

Siden ARDEX sidste efterår lancerede shop-in-shops i landets farvecentre, er konceptet blevet særdeles vel modtaget. Via mock-up-vægge, der viser løsningsmulighederne med ARDEX’ spartelmasser, kan malerne nemlig konkret se, hvordan de bedst kommer i gang. Det giver et godt udgangspunkt for butikspersonalets rådgivningsarbejde.

I efteråret 2014 lancerede ARDEX et nyt udstillingskoncept for shop-in-shops med udvalgte væg- og gulvspartelmasser i en række farvecentre og malergrossister over hele landet. Konceptet viste sig hurtigt at være populært både blandt malerne og personalet i forretningerne. Derfor er det løbende blevet udbredt til stadig flere forretninger og findes i dag i 48 farvecentre og malergrossister i hele Danmark.

Samtidig har ARDEX oplevet en stigning i efterspørgslen på væg- og gulvspartelmasserne blandt malerne på 20 pct. siden lanceringen af de nye shop-in-shops.

Fokus på løsninger frem for produkter
- Vi har valgt at vise de løsninger, som vores produkter skal bruges til, frem for at fokusere på selve produkterne. Derfor har vi opstillet såkaldte mock-up-vægge med illustrerende plancher, der skridt for skridt forklarer fremgangsmåden for hver enkelt opgave, fortæller teknisk konsulent hos ARDEX, Allan Petersen, om idéen bag det succesfulde shop-in-shop-koncept.

- Maleren kan f.eks. komme ind i forretningen med et billede på mobilen af den opgave, som han eller hun står med. Derefter viser væggene enkelt og håndgribeligt, hvad der skal laves for at få det bedste resultat. Det gør også, at personalet i forretningerne får lettere ved at guide deres kunder til de rette løsninger, fortsætter Allan Petersen. 

Understøtter farvecenterets egen faglige rådgivning
Det første malergrossistcenter, som fik lavet en ARDEX shop-in-shop med mock-up-væg, var Beckers Farvecenter på Nørrebro i København. Her har personalet i et års tid med stor succes brugt vægopstillingen i den daglige dialog med kunderne. Salgschef Johnnie Henrik Duerlund fra farvecenteret fortæller:

- Du kan via prøverne på væggen tage produkterne i hånden og selv mærke, hvordan de føles, hvor meget de fylder, hvilken overflade de har mv. Det gør det lettere at forholde sig til de konkrete muligheder, som produkterne giver, uanset om du skal spartle omkring en stikkontakt eller reparere huller i væggen. Han fortsætter:

- For os betyder vægopstillingen derfor, at vi nemmere kan forklare kunderne, hvordan produkterne fungerer. Vi kan jo stå og pege på de konkrete løsninger, samtidig med at vi fortæller om tørretider, styrker, genbehandling osv. På den måde understøtter vægopstillingen vores egen ambition om altid at yde en solid faglig rådgivning.

HER KAN DU SE LISTEN over alle de farvecentre og malergrossister, som ARDEX samarbejder med.